جلسه هماهنگی نیمه شعبان در شهرستان خاتم برگزار شد

خاتم :مهين رستگارخبرنگار شهرستان خاتم:با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاطمي بصير امام جمعه خاتم و غلامرضا عطايي سرپرست فرمانداري شهرستان خاتم جلسه هماهنگی جشن بزرگ نیمه شعبان در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد .

غلامرضا عطايي سرپرست فرمانداري شهرستان خاتم نیمه شعبان را بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه ارزیابی و اظهار کرد : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی ، اعیاد شعبانیه بویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط آور معنوی در میان جوانان است .

وی با تاکید بر مردمی اجرا شدن و برنامه ریزی منسجم برای اعیاد نیمه شعبان اظهار امیدواری کرد : امسال با شکوه تر از سالهای گذشته اعیاد اسلامی به ویژه جشن نیمه شعبان با مشارکت حداکثری مردم و جوانان برگزار شود .

سپس حجت الاسلام و المسلمین فاطمي بصير امام جمعه شهرهرات طی سخنانی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدویت اظهار داشت : نیمه شعبان بهترین فرصت برای خرافات زدایی در خصوص مهدویت است و لازم است دیدگاهها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدویت و فلسفه انتظار به صورت مبسوط در قالب بروشور در اختیار مردم بویژه جوانان قرار بگیرد .

امام جمعه شهر هرات در ادامه با تاکید بر ضرورت آماده سازی جوامع بشری تصریح کرد : براساس مفاد روایات ، پیروان اهل بیت (ع) جوانان دینی و منتظران واقعی امام عصر (عج)وظیفه دارند جوامع بشری را از طریق رشد و توسعه فرهنگ مهدویت برای ظهور و حکومت جهانی آن بزرگوار آماده سازند.

وی با بیان اینکه کم کاری در برپایی جشن های نیمه شعبان از سوی هیچ کس ؛ گروه و مسئولی پذیرفتنی نیست خاطر نشان کرد : برنامه ریزی برای گرامیداشت ایام ملی ، اعیاد اسلامی و برپایی آیین های با شکوه ، باید به قدری پر محتوا و یا کیفیت باشد که در آن تمام ابعاد مختلف جامعه اعم از توان مردمی ، اصناف و دستگاه های فرهنگی لحاظ شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا